En till bloggare!

Hejsan alla blogg läsare! Marica heter jag och är en ny bloggare på ponnytipset. Jag går första året på gymnasiet och studerar där Hästhållning. Gymnasiet heter Stiernhööksgymnasiet och ligger i Rättvik i Dalarnaslän. Jag kommer blogga så ofta jag kan och då kommer jag blogga om ja tips och om min egna medryttar häst Enzo, ett Arabiskt fullblod på 6 år som är under utbildning.

Och efter som jag älskar att dela med mig av mina häst kunskaper kommer jag självklart ge tips på olika saker som ridvägar, ridning i allmänhet, häst hantering och massa annat roligt som jag lärt mig under min tid med hästar och lärt mig under dne tiden jag håller på med hästar.

Jag är som sagt 17 år gammal, född den 6 Juli 1994. Nu undrar ni säkert "- Ska inte du gå i andra ring på gymnasiet." Och jo det ska jag göra men jag har gått något som heter IV - Inviduella programet för att plugga upp mitt betyg i matte, som jag inte lyckades med så nu går jag på något som heter Pro eller prio plats kommer inte riktigt ihåg vad det heter :P Men det är iaf nästan som IV fast jag går på ett vanligt gymnasium och läser vanliga gymnasiet ämnena förutom matten, den läser jag 9ornas matte då det var den jag klarade.
Men gud vad tråkigt att jag bara babblar om detta nu, usch!

Mer mot hästhållet nu då! jag har ridigt sedan 6 år tillbaka på både ridskola och haft sköt/foderhästar. Hade tidigare två shetlands ponnyer som hete Fia och Julius, då Fia var mamma till Julius. Har även hjälp min kompis med hennes två gamla kallblods travare Lycko Fröken och Solialill. Jag har jobbat på ett stall som heter Falu Ridklubb där jag har fått gjort lite av varje allt från att mocka 8 boxar till att få följa med till veterinären med hästar. Så jag har gjort lite av varje inom hästhållningen. Jag är lite mer åt dressyr hållet, men börjar känna mig mer hemma i hoppläderna en dressyr läderna konstigt nog. Gammal kärlek rostar aldrig eller vad säger man?

Aja nu ska jag inte sitta och babbla så himmla mycket utan jag ska forsätta blogga senare! Tycker ni det låter bra? :)

Kan också säga att jag fotar väldigt mycket, man kan nästan säga att jag är lite av en hobbyfotograf. jag fotar tävlingar, privat fotograferingar och massa annat. Jag fotar med min Nikon D3100 och mitt Sigma 70 - 300mm objektiv och även orginal objektiver 18 - 55mm.

Nu vet ni lite om mig iaf. Hoppas ni tycker det låter bra att jag tagits in till denna blogg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0