Första läsartipset!

Nu är vi  extra glada här på bloggen för nu har vi fått vårt första läsartips :D Tipset kommer från stallotur.blogg.se, blev väldigt glad när jag såg den bloggen eftersom det är en travblogg, har aldrig sett det förut och det är något jag verkligen saknat här i bloggvärlden!


"En praktisk sak enligt mej, jag ställer alltid upp dörren till hästen, så boxen är helt öppen, hästen står dock me grimma på sig, hästen ska inte ta ett steg fram förrän jag har gett tecken på att den få gå framåt, tex när jag tar hästen i grimman elr belönar den me godbitar när den lyssnar på mej, men går hästen fram utan att de är okey för mej så får den gå tillbaka dom stegena som den gick fram.

Jag tycker de här funkar bra på mina travare eftersom jag hade en som va lite nervös och gärna ville steppa runt mej när vi va på banan innan jag började me de här, men nu har hon lärt sig att hon får berömm när hon står still!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0