Balansproblem

Tjoo!

Brukar du som jag ofta ramla av när det är hoppning? Och bara tänkt att "jag har väl dålig balans..." Igår fick jag reda på vad mitt problem är :D

Tydligen har jag inte ner hälarna tillräckligt mycket för att få balans och blir på det sättet ostadig. Ingen har nånsin sagt det till mig tidigare så jag har liksom trott att jag haft ner hälarna bra och inte tänkt så mycket på det.

På ridningen igår hade jag hoppning och vi övade att svänga och räkna galoppsprång mellan hindren. Min häst var väldigt pigg och gillar att hoppa så han sprrang på väldigt snabbt mellan hindren xP Vi hoppade bana och en hinderföljd var med tre ganska höga hinder (vet inte riktigt hur höga men runt 1m) Min häst började skena efter den kombinationen :P Men jag fick stopp på honom ganska snabbt ^^ Faktiskt var det första gången på länge som jag inte ramlade av vid hoppningen :)

Så om du okcså brukar ramla av vid hoppningen kanske det är ditt problem också! :) Jag har både flygit in i väggen och ner mellan en massa hästben :P En gång landade jag precis vid hindret och slog i det ganska hårt och alla har väl nån gång smakat på underlaget dom har i ridbanan eller tappat andan? xP Men alla gånger har det gått bra så jag har aldrig riktigt varit rädd ^^

Ner med hälarna gott folk! xD


//Alice <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0