Mer om sitsen

Hej!

Jag tänkte spåna vidare lite på det Sofi skrev häromdan om hur man kunde förbättra sitsen. Fast jag har några tips om vad man kan tänka på för att få en bra sits ;D

På ridningen idag hade vi dressyr och vi red utan stigbyglar och tränade på att sitta rakt ovanför hästen. Vi fick tipset att lyfta upp bröstkorgen så att man kände magmusklerna och titta upp med hakan (inte titta på hästen!), av vår ridlärare ^^ Tyckte själv att det var väldigt bra tips. En annan sak som min ridlärare anmärkte var att jag hade för raka armar, så det måste i alla fall jag tänka på - att böja armbågarna ;P Sen ska man självklart ha avslappnade ben och hålla upp tårna, luta sig lite bakåt och spänna magen :)

Tänk också på att sitta på sittbenen! ;D Det var mina tips idag ^^ Hoppas ni får mycket nytta av dom ;)

Kram Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0