Om Sofi

Jag tänkte berätta lite om mig själv!

Jag heter Sofi och är 16 år, född 1994. Jag bor i Karlstad hos min mamma och pluggar Samhällsprogrammet på Sundstagymnasiet. Har hittils fått MVG i alla kurser så man skulle kunna säga att jag är lite av en plugghäst :3
Har en pojkvän vid namn Pontus, han bor i Stockholm så vi umgås i princip bara på helgerna. Han har börjat bli lite smått intresserad av hästar så jag har lovat honom att jag ska lära honom rida så småningom!

Själv rider jag på ridskola sedan jag var 8 år. Började att rida på Karlstads Ridklubb men efter några år insåg jag att jag inte lärde mig något, så jag började på Färjestads travskola. Där gick jag tills 2008, tog även A-ponnylicens där. Har deltagit i Vi i Travskolan två gånger och vann 2008 i Åby, är enormt stolt över det xD Det mesta jag kan om hästar lärde jag mig där och jag är otroligt glad över att jag började där. Men efter ett tag tröttnade jag av anledningar jag inte tar upp på bloggen eftersom jag inte vill hänga ut folk ;> Så jag slutade.
Sedan dess rider jag lektion på Färjestads Ridklubb, tycker det har funkat jättebra men nu känner jag att jag vill ta steget längre. Jag har provridit två eventuella medryttarhästar än så länge, båda tackade jag nej till. Men nästa helg smäller det igen, då ska jag provrida en islandshäst!

I övrigt är jag rätt lugn och ordnad av mig, men kan få mina ryck då och då. Har också ett rätt extremt temperament med mycket humörsväningningar, men det märks bara i verkligheten ;>

Är det något ni undrar över är det bara att mejla [email protected] och märka det med "Sofi".

Ha en fortsatt trevlig dag!
//Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0