Förlåt!

Förlåt att jag inte bloggat så värst mycket, men jag har inte haft tid. :/

Ja, ja! Nu är det nya tag som gäller!
Såg läsarfrågan, och jag har faktsikt samma problem just nu, med en liten envis ponny...

Dock är det bättre nu, för det viktigaste med henne är att man tänker fram, fram, fram! Det kan låta lite konstigt, men det har hjälpt. Hon stegrar sig vid en speciell kurva, och då får man driva så att benen går av(inte bokstavligt xD). När vi red på en äng så föröskte hon stegra,stegra och stegra, och springa hemåt. Men så länge jag inte var rädd(och är man rädd, vilket är helt förståeligt i en sådan situtation, så får man inte visa sin rädsla), och bara drev, blev hon tvungen att galoppera på framåt. Så ja, ridturen blev lyckad. Till slut. Självklart ska man berömma hästen, när den väl går fram! :)


Mitt tips är alltså att rida framåt, och att få hästen att tänka på annat än att hitta på dumheter. Nya saker helatiden. Är hästen däremot rädd för något, och därför inte vill gå förbi det, får man ta det på ett annat sätt, men det ska vi inte gå in på nu x)

/Alba

Kommentarer
Postat av: jeffä

hejsan. vad gör du då?:D

2011-11-28 @ 22:25:00
URL: http://horsesinfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0