Tisdagens dressyrträning ..

Vill börja med ett gigantiskt förlåt för att jag inte bloggat på 550 år! Det har varit så fruktansvärt mycket runtomkring nu, både personligt och i skolan och så, att jag varken hunnit eller orkat. Nu blir det ändring på det, lovar ♥
Igår red jag iallafall Cassy igen på ridskolan och jag kan lugnt säga att hon var som ett ångande lokomotiv. Det var nämligen rikitgt kallt i tisdags och då får vissa hästar en förmåga att bli lite extra pigga. Vi pinnade iallafall på där i ridhuset och jag försökte göra saker hela tiden så hon får något att tänka på, annars blir det lätt att hon blir pigg när man kommer ut på spåret och rider där ett tag. Till slut gick hon dock riktigt lugnt, men sen skulle vi galoppera lite. HAHA, säger jag bara! Gick inte så jättebra, stackars stackars alla runt omkring.
Kontentan av kontentan; är din häst riktigt pigg, prova att göra massa saker hela tiden (böjt spår, skänkelvikningar, skolor, ja allt!) så den får något att tänka på.
//Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0