Torsdagens hästbyte

Kom till ridskolan igår(torsdag) och upptäckte att jag inte fått Corina. Jag hade fått Rodney. Först blev jag typ jätte deppig, och ville inte alls ha Rodney. Sedan kom jag faktsikt på att det är nyttigt.

Rodney känns större än Corina(vet inte om han är det, men han känns större att rida i allafall). Han är ju också en maxad D - ponny, som de flesta hästarna där... ;)
Han är brun, lätthanterlig i ridningen, bits lite, men är allmänt snäll, och en trevlig häst. Dock har han lite konstig galopp, som liksom går upp och fram, som en gunghäst som går uppåt. Han är lätt att få i form, och ganska samarbetsvillig.

Det gick inte så värst bra. Han är inte min typ av häst, men jag lärde mig ju massor. Det ända som gick bra var nog möjligtvis skänkelvikningarna.

Ja, ja. Har tre torsdagar till på honom, jag får väl kämpa på. Jag lär mig ju massor! :)


/Alba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0