Veckans fråga: Hur ser era stallrutiner ut?

Börjar med en ny grej här på bloggen som vi kommer att kalla veckans fråga. Vi ställer frågan, ni svarar och idag lyder frågan:

Hur ser era stallrutiner ut?

Eftersom jag skrev frågan tänkte jag även svara på den. Det är givetvis olika från dag till dag eftersom jag slutar olika tider i skolan och ibland är jag på ridskolan och ibland hos Brandon men i grunden ser det detsamma ut.

Jag börjar med att byta om, sedan hänger jag ut tränset och allt annat (träns, ridtäcke, borstar, skydd). Efter det går jag ut och hämtar Brandon. Det blir lite stressigt innan jag ska rida eftersom jag gärna vill hinna rida när det är ljust men efteråt borstar jag lite längre. När vi är påklädda och klara rider vi ut i runt en timme, sedan blir det långborst och ut i hagen igen. Jag plockar in alla saker igen och börjar mocka. När jag är klar med det gör jag eventuellt rent krubban och vattenkoppen om jag får tid och sedan fixar jag hö och kraft. Efter att jag bytt om sopar jag stallgången grundligt om jag får tid till det.

//Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0