Veckans fråga

Tänkte svara på den jag med ;)

Hur ser era stallrutiner ut?

Det är olika... På ridskolan så är det inte ens hälsften så mycket jobb som på Nynäs. Det är stor skillnad. Dock är jag ju mest på Nynäs, så jag tar det.
Jag tar en dag då jag har Ella som exempel.

Först kommer jag till stallet. Jag tar av Ella täcket(och om det behövs så tvättar vi det), och hänger upp det. Sedan leder jag henne till mockboxen, och där får hon stå medans jag mockar.
Sedan så fyller jag på halm i boxen, och tar Ella och ställer upp henne på uppställningsplatsen. Jag tar fram grejer, och gör i ordning henne. Sedan sadlar jag, sätter på benskydd, och tränsar. Sitter upp, rider. Sedan kommer jag tillbaka igen, tar av henne allt, borstar av skydden, och gör ren utrustningen. Borstar henne. Sedan gör jag iordning hennes mat, ger henne en liten morotsbit, släpper in henne i boxen, säger godnatt, och åker hem.

Står hon inte inne när jag kommer hämtar jag henne självklart i hagen innan jag gör allt de andra. Har hon jätteleriga hovar dushar jag av dem först också. :)

Ella :3 Ella :)

/Alba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0