Härmapa


Japp! Jag är en härmapa! :D Tänkte bara att ni kanske ville veta lite om mig också ^^


Har du/har du haft en...

Egen häst?: Nej
Foderhäst?: Nej
Medryttarhäst?: Ja, flera

Din häst/favorithäst :


Namn: Judith
Färg: Svett fux
Ålder: 18 år
Bästa minne med? När jag galopperade galoppsträckan med henne för första gången, och när jag hoppade en riktig bana på typ 80 cm hinder första gången, med henne.
Sämsta minne med? Blåbärshoppningen. När jag ramlade av henne, och när hon typ lyckades knocka mitt huvud bakåt, i väggen.
Högsta du hoppat? 85 cm
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren? Hoppning(och dressyr, alldeles strax, på söndag ^^)
Hur ser din grimma till hästen ut? Randig. Röd, blå och vit. Eller en röd, eller grå om den är lerig. Jag har en biege till henne också, men typ flece, eller något annat luddigt.
Hur ser sadeln ut? Svart dressyrsadel, svart hoppsadel.
Tränset?: Svart med bling-bling på pannbandet, och nosgrimman. Engelsk nosgrimma. Tredelat tränsbett, eller gummipelham. 

Favorit :

Ras? Alla! 
Gångart? Trav, tror jag.
Ridskola? ERK(Enköpings Ridklubb)
Häst/ponny? Judith(står ej på ridskolan) 

This or that :

Stegra/bocka? Kan inte välja...
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält? Båda!
Häst/ponny? Båda!
Hjälm med ventilation/hjälm utan?: Ventilation (men diskret, jag med)
Ridskor/ridstövlar? Ridskor. Snyggast, bekvämast, och man rider bästi dem(eller jag iaf).
Hjälm/väst? Båda.
Sporrar/spö? Spö. 
Rida själv/rida i grupp? Båda kan vara bra ;)
Hoppning/dressyr? Båda!

Hur många … har du?

Ridbyxor: 2 par, som jag använder, men har många fler. 
Hjälmar: 1
Ridskor: 3
Ridstövlar: 1
Ridspön: 6
Sporrar: 1
Ridstrumpor: Typ... 10 - 12 x'D  
Kavajer: 1

Hur många ... har du/din häst?

Schabrak: 5 - 8 st 
Sadlar: 2 st 
Träns: 2 st 
Benskydd: 3 fyrpar + 2 fyrpar lindor
Grimmor: 3 st 
Skor: 4 st

Tävlingar!

Har du tävlat i hoppning?: Ja
Har du tävlat i dressyr?: Ja(på söndag).
Har du tävlat i fälttävlan?: Nej
Har du tävlat i galopp?: Nej
Har du tävlat i en annan gren?: Ja (gymkhana)
Har du ett par vita ridbyxor?: Ja
Har du en tävlingskavaj? Ja
har du en tävlingssjorta?   Ja                                                        
har du ett vitt schabrak?: Ja                  
har du vita benlindor? Ja
ha du en blå/vit rosett?: Nej
Har du en blå rosett?Nej
Har du en gul rosett?: Nej
Har du en röd rosett?: Nej
Har du en grön rosett?: Ja
Har du en vit rosett?: Nej
Har du en clear round rosett? Nej 
Har du en annan sorts rosett?: Ja


Kan du...

Knoppa?: Ja
Göra inbakad svansfläta?: Ja
Sadla?: Ja
Tränsa?: Ja
Sätta på ett täcke?: Ja
Kratsa hovarna?: Ja
Rykta?: Ja
Få en häst att gå i form?: Ja, men inte alla ;3 
Hoppa en bana?: Ja 
Duscha en häst?: Ja

Har du...

Skrittat?: Ja
Travat?: Ja
Galopperat?: Ja
Hoppat?:  Ja
Fått en häst i form?: Ja
Haft gymkhana?: Ja
Lekar till häst? Ja
Galopperat barbacka över ett sommarfält? Ja
Hoppat barbacka? Ja
Stått på en häst? Ja
Ramlat av? Ja
Suttit i damsadel?: Ja
Travat i damsadel?: Ja
Galopperat i damsadel? Ja
Suttit bak och fram på en häst?: Ja
Suttit på en stegrande häst?: Ja
Suttit på en bockande häst?: Ja
Suttit på en skenande häst?: Ja
Ridit ut i grupp?: Ja
Ridit ut själv? Ja
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit?: Ja
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst? Ja

Har du ridit en...

Arab? Ja
Shettis?: Ja
Ardenner? Ja
Connemara?: Ja
Korsning?: Ja
Svensk ridponny? Ja
Gotlandsruss? Ja
Falabella?: Nej
A-ponny?: Ja
B-ponny?: Ja
C-ponny?: Ja
D-ponny?: Ja
Storhäst?: Ja

Äger du (en/ett/flera)..
.

Pälsglans?: Ja
Hovolja/hovfett?: Jag
Flätgelé?: Nej
Torrschampo?: Nej
Hästschampo?: Ja
Ryktsten?: Ja
Rotborste?: Ja
Ryktborste?: Ja
Ryktskrapa?: Ja
Hovkrats?: Ja
Mankam?: Ja
Svansborste?: Ja
Plastborste?: Ja
Massageborste?: Ja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0