Om provridningen!

Jag var som sagt iväg och provred en häst igår, och jag tänkte berätta lite om hur det var nu.
Hästen heter iallafall Brandon och är 21 (!) år, han betedde sig dock inte som jag förväntade mig utan han var väldigt pigg och härlig. Ägaren lånade en annans häst och vi red ca. en timme ute i skogen. Det var faktiskt riktigt mysigt, men eftersom jag inte hittat rätta knapparna var allt lite stelt och konstigt men det är det alltid första gången. Han hade iallafall ett väldigt härligt steg och schvung i traven, dock var galoppen väldigt stor men samtidigt stötig. Det berodde förmodligen på att han blev så tittig då, jag vågar ju inte säga till en helt ny häst på skarpen heller.
Ett stort plus för bra ridvägar runt stallet måste jag säga, det verkade verkligen finnas mycket att välja mellan! Jag ska dit igen och rida nästa vecka, sen får jag se om jag provar att rida ut själv på honom eller om jag provar någon annan.
Borde även fixat en bild men kameran är kaputt så jag hoppas ni överlever!
//Sofi

Kommentarer
Postat av: Jenny

Var med och tävla om ett smycke från Smyckenby! :D

http://jennyvuongs.blogg.se/2011/september/tavling-vinn-smycke-fran-smyckenbyse.html#comment

Kram Jenny

2011-10-04 @ 08:29:38
URL: http://jennyvuongs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0