Dagens tips

Nu kommer lite ''dagens tips'' :)

Idag var jag och kollade på min kompis ridlektion, och det slog mig vilka hårda händer, m.m vissa ryttare har.

Ett tips är att alltid vara mjuk i handen, även om det kan vara svårt ibland. Vissa hästar är väldigt heta, men det hjälper ändå inte att vara hård i handen. Det skapar bara obehag hos hästen. Det är skillnad på att ta tag i hästen och att ha en hård hand, stor skillnad. En het häst måste man ibland ta tag i, ordentligt, men det är inte att rida med hård hand.


Att ha flaxig skänkel är också vanligt. Vad man kan göra är att sätta en vante, eller liknande vid knät, och rida som vanligt. Man ska försöka hålla kvar vanten i minst 10 min. Man kan öka för varje gång. Jag lovar, det hjälper!


/ Alba


Kommentarer
Postat av: :)

Gör en god gärning och rösta på fina outfit på denna länk- http://www.ellos.se/splashpage/splashpage.aspx?categoryid=8229&pageid=7296&entryID=2197&intcmp=AW11_METRO_ENTRY_FB tack i förväg

2011-09-13 @ 23:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0