Dagen

Min dag har varit helt fantastisk, eller ska jag säga min morgon ...?
Först upp och rida Gazela(kommer ett ridpass inlägg om det om någon dag), kan säga att det gick bra i allafall.
Sen så åkte jag till Åkerby, och skulle rida Corina, självständigt(hyrde ju henne idag). :)
Jobbade mycket med att hon skulle jobba, och få med bakbenen, och få undertramp, och inte gå som hon går på lektionerna ^^ Hon var helt annorlunda att rida självständigt, underbar(även om hon är det annars också)! ♥
Gick riktigt bra, och jag kände på hennes steg(och mamma sa det också), att hon fick undertramp, och faktsikt fick ett fint steg och gick bra. Synd att hon blev ridskolehäst, för tro det eller ej, hon skulle kunna blivit RIKTIGT fin! :) Hon protesterade lite i början, det var nog jobbigt för tant Corina att jobba, men när jag skrittade av märktes det att hon var nöjd över sig själv. Hon frustade nöjt, och verkade glad och ... nöjd, helt enkelt ;)
Glömde kameran, och det grämer mig, men får ta med den nästa gång jag ska ha henne, för det kommer bli fler lördagar innan hon, innan ... ja, hur ska jag säga när jag inte får tala om det ? 


Bjuder på en suddig bild på mig och Corina när jag hoppade henne på Pay 'N' Jumpen :) ♥

Haha, föressten, när jag galopperade, så skulle jag öka på långsidan. Det stod en häst i en hage som ligger alldeles intill paddocken(red i paddocken), den brallade iväg och ville också vara med och galoppera. Corina fick typ spatt, och for iväg som ett skott xD

/Alba 


Kommentarer
Postat av: Julia

Ofta du får hyra henne? ;o

2012-04-28 @ 12:49:36
Postat av: johanna

Sv: aha okej , hur är det med dig idag då ?

2012-04-28 @ 14:10:52
URL: http://johannagaypersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0