Efterlyses: tips på hjälm!

Nu har det gått mer än 4 år sedan jag köpte mina hjälmar (jag har två) och därmed är det verkligen dags att införskaffa en ny. Jag har riktigt stort huvud faktiskt, min storlek är 60! Har 59 på de hjälmar jag har nu men de är alldeles för små. Helt otroligt, när jag var liten undrade jag hur man kunde ha ett så stort huvud .. 

Och med stort huvud kommer problemen. Jag ser alltid ut att ha ett extremt stort huvud i ridhjälm, därför undrar jag om ni vet någon bra och bekväm hjälm som är extra tunn i modellen?
Den ska gärna vara snygg också och vara mer nischad mot dressyr. 

På bilden ser ni mig i min ena nuvarande hjälm, dock var det två år sedan bilden togs. Brevid står min dåvarande sommarhäst Gerry och äter gräs :D



//Sofi

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skulle du vilja rösta på min bild som jag tävlar med?

Du kan enkelt tjäna på det själv! Kika in här så får du veta mer!



http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/04/10/7708160-nu-tankte-jag-muta-er/#kommentarer



Vill du inte göra som det står i inlägget räcker en röst. Jag blir glad bara du vill rösta!

2012-04-13 @ 16:08:28
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

"Plast hjälmar" typ, om du inte vill att det ska se ut som om du har stort huvud :) Själv har jag en Lami cell som är bekväm och "tunn" (den skyddar självklart) xD

2012-04-21 @ 19:19:54
URL: http://jennyalebark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0