Smörj grejjorna!

Till Sofi: Haha, det råsa kittet skulle passa mig, men har redan ett rosa kitt med ryktlåda o allt, annars skulle jag lätt köpt det xD

___________

Jo, dagens tips blir att SMÖRJA GREJJERNA! De blir mycket finare, skönare att sitta i och håller längre. När jag tänker '' idag måste jag smörja grejjorna'' så tänker jag blääää, men när jag väl kommit igång så tycker jag bara det är mysigt och så blir det så fint. Skaffa BRA smörjgrejjor, och ta fram sadel, träns och andra lädergrejjer och smörj. Skorna behöver säkert också putsas lite (vilket jag ALLTID glömmer, stackars mina skor säger jag bara ...). ;) Smörj av grejjerna varje gång du ridit, lite smått, eller en gång i veckan iallafall. Om du går på ridskola, så ger jag dig tipset att smörja din favorit hästs(eller hästen du ridit på lektionen) grejjer. I de allra flesta ridskolestall får man det, fårga din ridlärare om du är osäker om man får eller inte. På Åkerby(där jag går) får man det, dem blir bara glada. :) Jag brukar smörja efter varje gång jag ridit (oftast, ibland hinner jag/orkar inte), men då smörjer jag bara lite snabbt. Ungefär en gång i veckan försöker jag smörja Judiths grejjer ordentligt, noggrant. :)

/Alba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0