Är ingen härdad nuförtiden?!

Happy valentine's day på er alla och förlåtförlåtförlåt för att jag inte uppdaterat på jättelänge! Seriöst, det är riktigt pinsamt ..

Iallafall, idag skulle jag vilja framföra ett klagomål på alla er som klagar något så fruktansvärt och näst intill skiter i att rida när det är minusgrader. Jag har spenderat flera år på travbanan och oavsett om det är -26 eller +30 så körde vi för hästarnas skull. Ingen klagade mer än "ganska kallt det är idag .." men så fort jag kommer till ett ridstall när det är minusgrader är det enda man hör "jag fryser fingrarna av mig!". Nej, ni fryser inte fingrarna av er, rör på er så kommer allt bli bra, är ni för lata för att vicka på fingrar och tår under framskrittningen är jag övertygad om att ni åker snålskjuts på hästarna resten av passet. Jag frös aldrig fingrar eller tår av mig när jag satt, till synes, blickstilla i sulkyn. 

Mitt slutgiltiga anförande är därför: 
- Klaga inte utan att inte gjort något åt saken eller stanna hemma för jag vill inte höra ert gnäll.

Ursäkta, är lite bitter sådär på alla ♥ dag xD

//Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0