Formiga Air "Stud Guard" Hoppgjord

Klickade mig in på Formiga förut och fick direkt syn på den här snygga hoppgjorden. Det första jag föll för var utseendet men när jag hörde alla fördelar med den blev jag helt såld. 

"Mycket mjuk och lätt (lättaste på marknaden?) "Stud Girth" sadelgjord tillverkad i 6mm Formiga® Air material med ett extra lager av 4mm material vilket gör den mjuk och ger en enastående tryckutjämningsförmåga samt effektivt tar bort fukt. Den är täckt med en mjuk plast som har extrem slagtålighet.

Gjorden är försedd med dubbla kraftiga stroppar vilka har begränsad elastisitet, dvs de går endast att sträcka ett litet avstånd och är sedan stumma. Detta gör att Du ej behöver dra efter gjorden när den väl är satt. Formiga® Air materialet är bekvämare för Din häst till skillnad mot många andra produkter på marknaden!

Detta tack vare dess unika andnings- och absorptionsförmåga, samt dess enastående tryck- och stötdämpningförmåga vilket fördelar tryckpunkterna vid kontakt mellan gjord och häst.

Den har också ”anti-glid” egenskaper vilket innebär att den ligger still och inte glider samt kommer att hålla Din sadel bättre på plats.

Materialet innehåller aktivt kol vilket både bekämpar bakterier samt motverkar bildandet av svamp. Mindre med bakterier minskar risken för infektioner och mycket av grogrund för dålig lukt försvinner.

Lätt att tvätta och torkar snabbt.

Alla spännen är givetvis rostfria."


Hade jag haft hopphäst hade det här definitivt varit något jag inhandlat! Visst låter den bra? 1885 :- går den loss på.

//Sofi


EDIT: Under den här och nästa vecka har jag en 500:- rabattkod på den här gjorden, det är bara att kommentera inlägget så skickar jag den i en kommentar! Allt för våra läsare ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0