Glad alla ♥:ans dag!

Uppdate ändå, för jag kom på mig själv med att jag inte önskat er en Glad Alla Hjärtans dag! ♥

Sen tänkte jag fortsätta på Sofis inlägg. 

Så sant som det är sagt, Sofi. Det finns varma kläder, och behagar ni er inte att ta på er dem ni har, så skyll er själva. 
Jag är en av dem som säger ''Jag fryser fingrarna av mig'', okej, inte just den repliken, men ni hänger med, eller hur ...? ;)
Men jag rider om det så är -40 ute, eller +40, det spelar ingen roll. ''Hästarna fryser'' är en dålig ursäkt. Det finns tjocka, fodrade länd/skritt täcken för dem som är klippta, och fodrade benskydd till och med. Nosludd kan värma lite också. Är hästarna inte klippta så har dem ju för gud skull vinterpäls som värmer! 
''Hästen svettas ju'' är även det en dålig ursäkt. Ja, det gör den, men är det +35 grader, så rid inte lika länge då, eller liknande. Sen kan man spola, eller svampa av hästen efteråt, det går alldeles utmärkt, då blir dem svala igen. 
Även om jag klagar lite sådär, så gör jag någonting åt det. Rör på fingrarna, kör ''tådansen(xD)'' eller liknande. Sätter på mig en till tröja. Jag kan dock vägra ha mina alldeles för stora ridtermobyxor(min syrras gamla), för att det ser så fult ut, och ändå gnälla lite, men jag ser till att jag blir varm, och hästen ska banne mig gå först i allafall. 

Min åsikt ^^ Din kanske är en annan, och alla har vi rätt att tycka och tänka :)

Glad alla ♥:ans dag på er, och TACK för att ni läser! ♥ 

/Alba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0