Tips på benträning efterlyses!

Till alla er som hatar folk som klagar: läs inte det här inlägget.

Det är nämligen så att jag har världens största problem med mitt högra ben, det är fruktansvärt svagt helt enkelt. Jag har även lite skolios (sned rygg) och mitt högra ben är även längre än det vänstra. På alla möjliga olika sätt har detta resulterat i att det benet är svagare och det yttrar sig mest genom att jag får fruktansvärt ont i fotleden efter ett tag och att jag inte kan använda skänkeln korrekt på grund av att det blir någon slags snedvinkel så någon nerv i knävecket hamnar fel

Jag har provat att både länga och korta stiglädrena, det blir lite bättre om jag kortar men inte mycket. Jag rider även med ridstövlar för extra stöd och har även benvärmare under. På vissa hästar känner jag inte av det alls, på vissa känner jag bara lite och på andra är det extremt. 

Är det någon mer som har det såhär? Vad kan jag göra åt det? Får lite panik för jag blir så fruktansvärt begränsad i min ridning när jag knappt kan rida lätt för att det gör så ont.


//Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0