Judith del 2

Allt gick bara bättre och bättre under hösten, och hon var så himla underbar. Hon började bygga mer muskler, och så. Jag lärde mig mer på henne också. På hösten började jag ta lektioner för Viveca på Judith, i dressyr. Kommer ihåg det så väl. Jag red även Nelly, en ponny, en gång i veckan under hösten 2010, och våren 2011. Sista april 2011, alltså på valborgsmässoafton så gick mamma och jag rundan, med Judith(eller jag red, och mamma gick). Då såg vi en orm, precis som förra valborgen. ;)

Någon gång under början på 2011 fick Judith en hovböld, så vi gick bara ut och gick med henne(för man ska ju röra på dem ändå). Wilma följde med mig till stallet, då red jag barbacka på Jägarn, och hon på Judith, runt rundan. Wilma har även ridit ut på Judith, och så red jag Jägarn då. Och så har hon skrittat, travat och galopperat lite på Judith. Och skrittat Jägarn ifrån ridhuset :) Jenny har även ridit Judith två gånger, i skritt trav och galopp. Nora har skrittat och travat på Judith.

Jag började ta hopplektioner för Viveca, istället för dressyrlektioner. I början var Judith jättepigg, och jag kunde bara hoppa på volt, men det gick bttre och bättre. De första gångerna hade jag dessutom dressyrsadel, vilket jag inte rekomenderar att hoppa i. x) Sedan fick jag låna Ingers(ägaren till Judith) hoppsadel, men den låg inte så bra på Judith. Det gick bara bättre och bättre med hoppningen, och jag har hoppat banor på 80 och enstaka hinder på 85 med henne. Dock är hon fortfarande väldigt pigg, och drar gärna i väg. Dessutom är inget hopp likt det andra. Ibland pluppar hon över hindret, och ibland tar hon ett helikoptersprång. På sommaren gick hon i en sommarhage, och alla typ bråkade om henne xD När Gazela kom till stallet(ponnyn jag rider nu, en gång i veckan), så ''snodde'' hon Judith, och blev väldigt sur om någon annan försökte vara med Judith. När man tog Judith ur hagen, så stod Ella och gnäggade efter henne. Jag hoppade Judith på pelhamstång någon gång i september, eller augusti. Det resulterade ett himla studsande, upp och ner. Sedan var det den misslyckade blåbärshoppningen, som jag helst inte vill tänka på. Hm. Jag skulle hoppa ynka 50 cm på Judith, men nejdå. Det gick ju inte för sig. Hon vägrade FEM gånger på sex hinder. :/ Två gånger på ettan, en gång på tvåan, och två gånger på trean. Misslyckat var ordet. Blev så besviken, men nu känner jag att det inte gör något längre. Jag menar, den tanten(hon är 19 men betéer sig som 4) har ju inte varit iväg och tävlat på tio år, MINST. Färgglada bommar, som glänser, massa publik, you name it. Inte så lyckat, nej. Men jag vet ju att vi kan bättre, att vi kunnat klara det lätt om det inte vart tävling. Dock trodde jag ju knappast att hon skulle stanna, hon drog ju liksom på träningarna. Så jag hade inget spö, och pelhamstången. Jaja. Gjort är gjort. ;)

Mer kommer inom kort :)


Wilma och Judith, i somras :)


Judith och gänget i sommarhagen c:


Wilma och Judith :)


Judith ♥


/Alba


Kommentarer
Postat av: Marika

Svar: ÅH tack! :) är riktigt nöjd med den faktiskt.

2012-01-16 @ 20:02:40
URL: http://marikkaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0