Judith del 3

Sen så var det KM på nynäs. Tävlade LC:1, och hoppade 60 cm på Judith. Dressyren gick inte så vidare bra, men vad ska man vänta sig på en lite för stor häst, och första dressyrtävlingen? Sen så var det hoppningen, gick hur bra som helst. Och mycket bättre än blåbärshoppningen. Tyvärr så ramlade jag av på omhoppningen, då hon stannade, och jag inte var beredd. Men jag var/är urnöjd. Judith var riktigt fin vid det laget. Muskler, och inte lika tjock.
Sen blev hon halt, och det var för att det kom skit innanför lamellranden. Det sattes en helsula på, och sen blev hon bra. Dock så vilade hon lite, och när mamma och jag skulle sätta igång henne var hon jätte stel. Anki och jag bytte fredags uteritten, till söndag. Någonstans där red jag henne barbacka för första gången(= ont i rumpan). Inget jag rekomenderar på hästar där ryggraden känns .... xD Iallafall inte att galoppera, det gjorde riktigt ont. Skritt var jättebra, trav gick väl, men inte så bra, men galoppen var hemsk. Jag red Judith med martingal(för någon helg sen), och det gick super :) Det hjälpte lite mot att hon blir stark och drar iväg, för då slänger hon med huvudet, så att man tappar taget om tyglarna(inte helt, men lite), och så drar hon iväg.
Nu(igår) så blev hon halt igen, när hon just slutat vara stel ...(typiskt). Vi vet inte vad det är än, men hoppas att det inte är något allvarligt!

Ja, det var historien om Judith det ;)

 Wilma och Judith ^^

Total bildbrist :/

/Alba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0