Bra ridlärare

En bra ridlärare för mig är en som kan säga åt en vad man ska göra och inte bara och sitta och säga ''Braaa!''. Inget för mig, men den ska kunna säga ''Braaa!'' när det ÄR bra. Det är viktigt för mig att ridläraren man har kan mycket, är bra på att förklara, och kan lära ut. Och är trevlig och snäll. En ridlärare på Åkerby(ridskolan jag rider på), är väl trevlig, men blir jätte arg. Mina kompisar har henne och hon liksom ryter argt åt dem om dem gör något fel. Det är inte roligt då, då vill man ju inte lyssna. Hon säger att dem är hopplösa när dem gör fel väg, och inte med enbart skämt i tonen. Ush!
Mina ridlärare Myran och Viveca tycker jag är jätte bra. Båda två. Snälla, men kan säga åt en om man gör fel, fast inte argt, liksom. Tyckte min gamla ridlärare på Åkerby Viktoria, också var bra, men är mer nöjd med Myran. Tränar ju för Viveca på Nynäs, där Judith och Gazela står, och hon är också jätte bra! På Karlshem tyckte bjag bäst om Nissa, vet inte vad hon heter egentligen, alla säger Nissa.. ;)
Ja, det var min åsikt ^^

/Alba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0