Gårdagens Naomitur!

Haha, såg ni att jag hade skrivit ridkolan i förra inlägget jag skrev? Lite roligt med tanke på sammanhanget, ramla av - kola .. äsch XD

Igår red jag iallafall dubbellektion eftersom jag har lektioner att rida igen så jag kan ju ta första passet i det här inlägget så tar jag andra passet i ett senare, bra va?

Första passet igår hade jag iallafall Naomi, hon har varit halt så det var därför jag hade tunnan (Kåre) förra veckan. Eftersom vi hoppade förra veckan blev det ett renodlat dressyrpass igår, vi tränade mycket på serpentiner eftersom vi ska ta märke 3 snart.
Jag tyckte att hon kändes lite vrång emellanåt, hon ville inte alls ner i form och hon släppte inte till i högersidan. Enligt min ridlärare såg det bra ut men .. jag vet inte alltså. 
Serpentinerna gick iallafall jättebra! Hon ställde om bra och var väldigt lydig och stadig, jag tycker dock att hon tryckte sig ut mot hörnen första och sista bågarna. Känns lite konstigt faktiskt, hörnen är ju snävare men hon kanske ville ha en vägg att "luta sig emot". 
Överlag tycker jag ändå att det gick bra om man tänker på att hon varit halt ett tag och därför bara stått. Jag förväntade mig att hon bara skulle springa (vilket hon gjorde emellanåt men inte jättemycket) men hon lyssnade på hjälperna som hon skulle. Galopparbetena var jättebra, hon bärde upp sig fint och gick i form i lagomt tempo, det var dagens bästa igår. 

Fick även "guldstjärna" för att jag kom ihåg att byta sittben i serpentinerna och att det nästan bara var jag som visste att man inte ska rida ut  i hörnet första och sista serpentinbågen, den ni! ;)

//Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0