Tisdagens lektion

Förra (eller den här, det är ju söndag) veckans ridlektion var vi bara 3 i manegen, skönt! Antar att det var sportlovsresor de andra var på.
Jag hade Naomi och vi hade markarbete med enkla trav- och galoppbommar på både rakt och böjt spår. Naomi skötte sig finemang, hon gick i stadig (dock inte jättebra) form och var lika smidig åt båda hållen. Vi fick värma själva och jag tyckte att hon gick klockrent efter mina hjälper även fast hon var lite tveksam i början. Så är det ju med ridskolehästar vare sig man vill eller inte, deras flockinstinkter är vanligtvis större än privathästars eftersom de går tillsammans så många timmar om dagen. 

Det som är så bra med bommar är att man får en bättre känsla för avstånd och hästen tränas att taxera för att få sprången att bli så jämna som möjligt. Det gäller att hålla om ordentligt samtidigt som man inte släpper efter alltför mycket. Jag själv har svårt att hålla om hela bomserien så det är det jag får träna på mest.
Till en början gick det ganska dåligt, jag höll inte om tillräckligt och Naomi saktade av mitt i serien. EFter några omgångar gick det bättre och när vi kom på böjt spår gick det klockrent! Jag är hur nöjd som helst. 

//Sofi

Kommentarer
Postat av: ⟩FITspiration ⫶ in(FIT)spireras till en hälsosam kropp

- Vill du hålla koll på vikten. träna och ha ett hälsosamt liv?

- Har du tappat motivationen och fastnar alltför ofta i soffan med en chipspåse och dricka?



Lugn! http://fitspiration.blogg.se är en blogg som endast postar motiverande och inspirerande bilder för att få dig att nå dina mål! Allt går, bara man vill!

2012-03-05 @ 12:40:43
URL: http://fitspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0