Corina

Laddade upp med Strepsil(citronsmak) och en Ipren igår och sen bar det iväg emot stallet. Jag kände mig lite bättre idag, men det var jobbigt att rida med feber. Dock åker ju Corina den 26 maj, så vill inte missa någon gång med henne. Vi hade vikarie, för Myran(min ridlärare) var ledig. Vikarien heter Kajsa, och har jobbat som vikarie på min skola, och så jobbar hon på Sigtuna Ridskola, där Vagebond(min lägerponny på Karlshem 2012). Jag brukar inte tycka om att ha vikarie i varken skolan eller ridningen, men det här gick faktiskt jättebra! Fick beröm för att Corina gick så bra med mig, och det gör hon faktiskt, eftersom jag lärt känna henne. Ingen annan försöker typ lära känna henne...
I allafall red vi skänkelvikning, och Corina har väldigt lätt för det, så det gick jättebra. Vi jobbade dem även lite på volterna. Hon var lite motvillig i skritt och trav på volt, men i galoppen tyckte hon det var riktigt kul! :)

/Alba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0