Framtiden

Lite mer än halva gymnasietiden har nu gått och jag har börjat fundera lite mer seriöst på vad jag ska göra efter gymnasiet. En del av mig vill gå samhällsbyggnad/samhällsplanering eller scenattribut, andra delen kan inte se någon annan framtid än med hästarna. Eftersom hästutbildningarna kräver lite mer eftertanke har jag börjat kika lite på det redan nu och detta är de olika alternativen jag kommit fram till: 

1. Hästmassör. Det hade jag tänkt "plugga" på Axelsons Animal Massage School, det är 5 steg man måste gå igenom innan man är den diplomerad hästmassör. Utbildningen äger rum i Stockholm och går på totalt 28750 kr. 

2. Hovslagare. Tanken är att jag ska handplocka utbildningar på Euro Horse, slutsumman kommer blii lite under 20000. 

3. Sadelmakare. Ska jag utbilda mig till sadelmakare kommer jag att göra det i Tärnsjö. Själva utbildningen kostar inget men man får betala allt material själv. 

4. Kombinera de övre alternativen och starta eget företag. Tänk er att flytta ut på landet och ha en gemytlig, men ändå proffisionell, anläggning där jag kan sköta hovslageri, sadelmakeri och hästmassage på ett och samma ställe! Det är vad som lockar mest men det är en lång väg dit. 

5. Ridlärare eller stallchef. Inget jag är sådär jätteintresserad av så jag orkar inte kolla upp det. 

6. Gå någon annan tråkig universitetsutbildning.



Vad vill ni bli när ni blir stora (eller rent av - vad jobbar ni med)?

//Sofi

Kommentarer
Postat av: Alba

Hm. Jag vill ju bli ridlärare, jag ;) Tycker att det sista alternativet lät roligast, men gud så mycket pengar :o

2012-05-05 @ 21:09:30
URL: http://ponnytipset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0