Ingen egen häst?

Har du ingen egen häst, men vill vara i stallet mer? Det allra lättaste sättet är att köpa en häst. Men det är lättare sagt än gjort. För det första kanske man inte hållt på med hästar tillräckligt länge. För det andra kanske man inte har råd, eller tid. För det tredje kanske inte dina föräldrar vill ta ett så stort ansvar. För är du mindreårig så är det trots allt dem som har det yttersta ansvaret. Ja, det finns många anledningar. Det andra alternativet är att hyra en häst, eller hitta en du kan ha på foder. Men om det inte heller går(det kostar ju också, och är också mycket ansvar, bara kanske inte exakt lika mycket), så kan du annonsera och leta bland annonserna för sköthäst eller medryttarhäst. Är någon av dina föräldrar/syskon/någon i din släkt hästintresserade, så be dem att kolla läget lite. Går det inte? rider du på ridskola? Var mer där i såfall! Hjälp till, jag lovar, det uppskattas, och du får vara i stallet. Två flugor i en smäll!
Säg inte att det inte går, för det gör det. Det finns ett sätt för alla.
Jag har glidit fram på en ärkmacka, litegrann. Visst, jag har ingen egen häst, men jag rider ganska många gånger i veckan(5 ungefär), och har ett flertal medryttarhästar. Jag vet att jag har tur. Mamma känner folk, och ja, hux flux så bara blir det så.
Hm. Tänkte göra i ordning ett inlägg om min ''hästhistoria'', liksom hur allt började. Kanske skulle vara intrtessant...? ;)

 Gazela, en av mina medryttarhästar :) Men snart åker hon tillbaka till Grällsta, för Hedvig(arolind.blogg.se) hyr henne bara därifrån...

/Alba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0