.

Ovärt inläggg. Suddat det som stod egentligen då jag inte vill ''hänga ut någon''
 
/Alba


Kommentarer
Postat av: Jenlicious

Alltså jag vill inte va elak på nått sätt vi glömmer det där skiten onödigt av , skyller på mitt dålig humör idag som absolut inte skulle behöva gå ut över er men jag har stört mig på minsta lilla ^^ Sorry for that och jag trodde ni var äldre, och självklart ska de inte finnas nån ålder på att blogga absolut inte, jag har ridit i 22 år och ni rider ju också ni vet väl själva hur ryttare kan vara, lite bitchiga right? ;) Jag har själv funderat på en "ryttar" blogg med tips för folk som vill skaffa häst men kanske inte riktigt har råd etc och jag har special utbildning inom just hoppning och gått kurser att prata med hästar, Sorry för allting flickor :) hehe .. jag vet själv att jag har den sämsta stavningen men jag har kört länge på att stava vissa ord med två ä flera i:n etc medvetet :P och då äre absolut fel av mig att krtisera andra när jag själv inte är perfekt ^^ Men äre nått ni undrar över när det gäller hoppning och prata med hästar så fråga gärna och allting får ni gärna lägga ut på bloggen och hoppas ridning och allt går bra för er :)

2012-05-13 @ 18:35:53
URL: http://jenlicious.blogg.se/
Postat av: Enander

Kika gärna in och delta i min tävling!! Du hittar den här http://enander.blogg.se/2012/may/vinnaren-ny-omgang.html#comment



Gillar du inte sådana här kommentarer så är det fullt tillåtet att svära åt mej och radera!! =)

2012-05-14 @ 07:25:30
URL: http://enander.blogg.se/
Postat av: Jenlicious

Jag gäst bloggar gärna om det är nånting speciellt ni vill ha med i bloggen :) När man pratar med hästar, så Använder man kropps språket & tanke överföring :) Det låter lätt, men det e klurigt, Känner man sin häst så kan man lätt lista ut hur hon/han känner idag, bara på att se på sion häst och känna, Men jag har användt min kunskap mycket på hästar som haft problem, Tex hästar som inte velat gå iu paddocken själva, Struliga att få in i transporten, få in från hagen etc, Såna hästar som har problem dvs som ägaren vill ha bukt med, Jag har även vart i kontakt med folk som varit rädda för visa moment inom ridningen, dem flesta har varit HÖGA höjder & Breda Hinder där jag hoppat in och tala till hästen att hästen ska hjälpa ryttaren och oftast har det hjälpt mer än att man gått till ridskolan och fått hjälp där, det e endå hästen som hoppar och ryttaren bara sitter så det har gett resultat men få såna fall har jag haft. En del hör av sig till mig också för att dem köpt ny häst och vill bara höra hur hon/han mår, eller att dem tyckt fd ägaren vart skum och vill få ut nått av hästen on hästen blivit illa behandlad etc, Nu vart det mycket här, finns mycket att berätta om man säger så, hehe .. "Konsten att tala med hästar"är en jätte bra bok av Carola Lind & Karin Muller, den tycker jag ni ska läsa om det är nått ni tycker låter intressant, där får man läsa hur dem lärde sig tyda hästens kropp spårk och ge signaler tillbaka :)

2012-05-14 @ 10:13:19
URL: http://jenlicious.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: tack! Va bra :) allt e bra här ;)

2012-05-14 @ 11:33:18
URL: http://lindac.blogg.se/
Postat av: Mona



Hejdär!

Var gärna med i vår "Jalla Jalla" - Veckans blogg.

Du har chansen att bli länkad inför våra hundratals besökare!

Allt du behöver göra är att kommentera "Jag är med". Ju mer du kommenterar, desto större chans du har att vinna:



http://twogiirls.webblogg.se/2012/may/jalla-jalla-veckans-blogg-2.html#comment



Lycka till

/Mona

2012-05-14 @ 11:39:52
URL: http://twogiirls.webblogg.se/?tmp=22101

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0